13 Nisan 2015 Pazartesi

Beyaz Tütü - Çizgili Ceket

 Cuma günü  Nazın bir arkadaşının doğum gününe davetliydik . Bu sayede giymek için can attığı beyaz tütüsünü büyük bir özenle dolaptan alıp  ,tek başına  hazırlandi. Hava oldukça rüzgarlı ve soğuk olduğu için  dışarıda fotoğraf çekmek biraz zor olacaktı bu yüzden evden çıkmadan fotoğraflarımızı çekelim dedik.


Dikiş detaylarına gelirsek aslında oldukça basit ama asıl vakit alan kumaşı büzme kısmı diyebiliriz.Beni bu tür kumaşlarda en çok zorlayan kumaşı kesme kısmı , sağ olsun sabah kahvesine gelen kayınvalidem sayesinde düzgünce kesebildim çünkü gerçekten kumaşı görmüyorum :)

1. Eteğin çok kabarık olmasını istediğim için boyunu enlemesine yaklaşık 1.5 metre kadar tül kullandım. Boy kısmı size kalmış ben yinede çok kısa yapmadım .

2.  Altı  kat olarak kestiğim kumaşı daha sağlam olması ve fırfırlarının kaymaması için üç kez teyelleyip , fırfırlarını ayarladım.Bu yöntemide kayınvalidemden öğrendim sadece ipleri sökerken biraz sıkıntı oluyor.

3. Eteğin yanları açıkken Nazın beline göre ayarladığım beyaz kemer lastiği biraz gererek bel kısmına yedirdim .

4. En son aşamada ise lastiği eteğe dikip açık kalan yan kısımlarını da birleştirdim.

Eğer bu tür eteklerde benim kullandığım gibi kemer bir lastik kullanacaksanız şayet çocuğunuzun rahatı için  lastiğin çok kalın ve sert olmamasına dikkat edin . Bu kemer lastikler sayesinde etek öne arkaya doğru sürekli kaymayacak ,belde sabit duracaktır.



                       Basic bir tişört ve mavi kotla beraber kombinlediğim  çizgili ceket ise  buradan .


              Çok beğenerek sipariş verdiğim saatim ise sevgili darkolivee nin instagram satış butiğinden. 




                                                            Güzel bir hafta olsun , sevgiler  :)

naz beyaz tütü -  ben diktim




1 yorum: