10 Kasım 2012 Cumartesi

DERİ PORTFÖY ÇANTA DİKİMİ

Söz verdiğim gibi deri portföy çanta dikimi açıklamalı olarak hazırladım.Herkes dikebilsin,anlaşılabilir olsun diye en basit modeli seçtim.Çok kısa bir sürede diktim neredeyse yarım saatte bitti.


 Ben bu deri kumaşı leoparlı çantalarımın saplarını dikerken kullanıyorum,çok kaliteli ve metresi oldukça pahalı bir deri . Ayrıca makinede dikimide çok rahat .Kaliteli durmasını istedim bu yüzden imitasyon bir kumaş kullanmak istemedim.Gelelim dikim aşamalarına :)


 İstenilen ölçüde deriyi kesiyoruz.Ayrı iki parça olarak değil ama resimdeki gibi ön ve arka yüz birleşik olacak.


                                 Deriyi ters çeviriyoruz ve iki yanından dikip birleştiriyoruz.


    Şu anda aynı bir yastık  gibi oldu . Çantanın kenarlarındaki sivriliği yok etmek için şu işlemi yapıyoruz.


                     Çantayı ters çeviriyoruz,köşelerinden tutup resimdeki gibi kulaklarından dikiyoruz.



                                         Dikilen köşeler bakın ne kadar muntazam oldu.


 Şimdi iç astarını hazırlıyoruz.Ben astar olarak her zaman kapitone kullanıyorum ,bu şekilde çantalar çok daha düzgün ve şekilli duruyorlar.Çantayla aynı ebatlarda kestiğimiz kapitoneyi yine köşelerinden dikiyoruz.Eğer çantayı daha sert isterseniz kapitoneyi 2 kat kullanrak da dikebilirsiniz.Ben büyük çantalarda 3 kat kapitone kullanıyorum.


   Ve çantanın içine yerleştiriyoruz.Kapitonenin arkası beyaz olduğu için siyah olan tarafı çantanın iç yüzüne koyuyoruz dikerken dikkat edin.


                                           Deriyi ve astarı bu şekilde kıvırıyoruz ve iğneliyoruz.



                            Şimdi deri ve astarın arasına fermuarı yerleştiriyoruz.Kaymaması için tekrar iğneliyoruz.


 Aslında bu çantada çelik fermuar kullanacaktım ama elimde kalmadığı için klasik çanta fermuarlarından kullandım.Bu kullandığım fermuarda metrelik fermuarlardan.Biraz uzun bıraktım kalan kısmını görüldüğü gibi araya sıkıştırdım.


                   Fermuar dikimlerinde mutlaka teyel yapın .Hatalı dikerseniz sökmek zordur deriyi.



                                                                 Fermuarın dikilmiş hali.



Ve en sonda aksesuarları takıyoruz .Bunlar Fendy nin birebir kararmaz altın varaklı logoları.Çanta aksesuarı olarak mutlaka bunları kullanıyorum.Zımba makinem kırılmasaydı daha farklı zımba detayları düşünmüştüm aslında ama bu da fena olmadı.Bu arada merak edenler için bu çantanın boyu 22cm eni ise 34 cm dir.Umarım yeterince anlaşılır olmuştur açıklamalar.Benden şimdilik bu kadar HOŞÇA KALIN :)

112 yorum:

  1. çok düzgün ve temiz olmuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş. Ellerinize emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. çok çok süper olmuş ellerine sağlık.iyi günlerde kullanman dileğiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah mihrimah çok teşekkür ederim

      Sil
  4. Anlatım için teşekkürler, çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  5. senin sayfana her gelişimde keşke dikiş bilseydim der oldum o kadar güzel işlerin varki.ama 36 sından sonra dikiş öğrenmek zor geliyor... çanta çok şık ve... kaliteyim ben diye bağırıyor ...eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor menekşeler çok teşekkür ederim.36 yaş çok genç bir yaş rahatlıkla öğrenebilirsiniz.

      Sil
  6. Yasemin hanım sizi gerçekten tebrik ediyorum ben bu çantayı mağazada filan görsem kesinlikle el yapımı demem.Dikişlerde en ufak bir kayma yamukluk bile yok .güzel anlatımınız içinde çok teşekkür ederim 41 kere maşallah size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin hanım güzel yorumuzla çok mutlu oldum ,çok teşekkürler :)

      Sil
  7. yok artık bunuda mı siz diktiniz

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Yasemin, gerçekten bravo çok güzel olmuş. bir makinem olduğnda ilk işim bundan yapmak olacak. Bu arada battaniyelerimiz aynı galibaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ebrucum :) Battaniyemde herşeyde olduğu gibi gene leopar :)

      Sil
  10. Bayılıyorum size ve diktiklerinize hergün açıp bakıyorum sayfanıza ne var ne yok diye valla banada aldıracaksınız en sonunda bir makine :) Bazı ünlü blog yazarları yapılan yorumlara cevap yazma tenezzülünde bile bulunmazken siz her konuda yardımcı oluyorsunuz bu .çok dikkatimi çekti.Aman ne olur şımarmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysun hanım insanın kişiliği oturmuşsa eğer karakter zaten değişmez.Şımarmam merak etmeyin :) Güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim

      Sil
  11. Ellerine sağlık çok güzel ve açıklamalı bir anlatım olmuş. Deri kumaşı nereden aldınız acaba? Ben de böyle birşey düşünüyorum fakat nereden bulabileceğimi bilemiyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze hanım deri kumaşı çanta malzemeleri aldığım yerden aldım çanta dikimi için üretilen bir deri bu.İyi bir deri isterseniz deri ceket dikimi yapan yerlerdende temin edebilirsinizama kumaş yada pazrlarda bulmanız çok zor.

      Sil
  12. bu çantayı satışa koymayı düşünüyormusunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu kendime dikmiştim aslında ama talep olursa olabilir belki :)

      Sil
  13. inanılmaz güzel olmuş yasemin hanım,kombininizde süper elinize emeğinize sağlık.Paylaşımınız için ayrıca teşekkürler çok açıklayıcı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur hanım beklemenize değmiş o zaman :) Beğenmenize çok sevindim

      Sil
  14. Süper ya, aynı hazır gibi ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. insanda bir yere kadar yetenekli olur yasemin hanım ayıp oluyor artık ama şaka bir yana sizi çok seviyorum o güzel elleriniz hep işlesin böyle sevgilerimle asuman

    YanıtlaSil
  16. Yasemin yine döktürmüşsün çantan süpper olmuş :) ayrıca kumaş gerçekten çok güzelmiş. benim makinem de en son diktiğim deri çanta da sorun yaratınca deri dikmeye korkar oldum ama dediğin gibi kumaş iyi olursa makine sorun çıkarmicaktır (inşallah :)
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten Aslıcım eğer sert bir deri seçersen hem makinayı zorlamaz hemde deriyi delmezsin,makinede zarar görmez tabii.Teşekkür ederim :)

      Sil
  17. ellerine sağlık bende alıp alıp biriktiriyorum birgün dikeceğim bir şey sormak istiyorum benim dikiş makinemde singer marka dün düz dikiş yapmak için açtım ama alt dikişi topladı dikemedim neden yapar acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ip sıkışmıştır arasında yada masurayı koyduğumuz yerde bir sorun olabilir.Bazen gevşeyip ip kayabiliyor.

      Sil
  18. çanta zaten çok güzel anlatımınız da çok güzel olmuş gerçekten güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  19. Çanta mükemmel olmuş, ellerinize sağlık :) açıklamada çok aydınlatıcı :) ama sormak istediğim bir şey var, acaba deriyi yüzünden dikerken sorun yaşadınız mı yada yaşamamak için ne gibi bir önlem aldınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Belirttiğim gibi deri kaliteli ve yumuşak olduğu için dikim sırasında hiç bir sorun yaşamadım.Normal bir kumaşı diker gibi diktim.Eğer sizin deriniz inceyse makineye ince iğne takınız.

      Sil
  20. çok şık olmuş yasemincim, ellerine sağlık. o kadar güzel anlatmışsın ki ben de dikerim bundan:)

    YanıtlaSil
  21. çok güzel olmuş gerçekten, özellikle kaliteli deri kullanmanıza bayıldım, çünkü çok güzel bir emek veriyosunuz ve emekle kaliteli hammadde birleşince de böyle kaliteli ve şık şeyler çıkıyor. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısınız .Çok teşekkür ederim

      Sil
  22. ufff ne orjinal duruyor..

    YanıtlaSil
  23. Süper olmuş. Keske bende yapabilsem ya cok ozendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çağla hevesin ve merakın varsa yaparsın tabi.

      Sil
  24. Çok güzel olmuş, bende yapacağım. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  25. Yasemin hanım harikasınız başka bir şeyde demiyorum

    YanıtlaSil
  26. Teşekkür ederiz.çok güzel anlatmışsın.eline diline sağlık

    YanıtlaSil
  27. Hakikaten çok iyi anlatmışsın canım. Valla bir tane çanta ben de deneyeceğim bu tarif üstüne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden süper çantalar bekliyorum nazo,çok öptüm :)

      Sil
  28. bayıldımm..ellerıne saglık canım..anlatımı o kadar guzelkı makınam calışsa ben bıle dıkebılırım...tesekkurlerr...

    YanıtlaSil
  29. Mükemmel anlatım, tertemiz sonuç. Paylaşım için teşekkürler güzel yürekli insan, ellerine sağlık:) /Damla

    YanıtlaSil
  30. Canım ya, aksesuarları nerden alıyorsun? Tuhafiyelerde var mı ki?

    YanıtlaSil
  31. hayır orjinal çanta aksesuarları onlar ancak çanta üreten yerlerde bulabilirsin yada internetten sipariş etmen lazım.Ben kapalıyoldan bir çantacıdan alıyorum o da istanbuldan getiriyor:)

    YanıtlaSil
  32. Dikmem gereken kumaşları ve kapitoneleri hazır çantalarım için iyi oldu. Anlatımın için teşekkürler canım:=)

    YanıtlaSil
  33. Bayıldım bu fikre. Elimde eski çantalarım var atmıyordum. Nerede kullanacaüım belli oldu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  34. Ellerine sağlık Yasemincim. Çok çok güzel anlatmışsın gerçekten :) İnsanın yapası geliyor haaaa :)

    YanıtlaSil
  35. çok güzel ve şık olmuş. çok da güzel resimleyip anlatmışsın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  36. yasemincim bunlar bır sahane :))

    YanıtlaSil
  37. :) dün bi koşu gidip malzemeleri aldım fakat henüz elim gitmiş değil.hayal kırıklığı yaşamamak için geçiktiriyormuyum ne.yorumlarım adsız kusuruma bakmayın.ayrıca sizin gibi diktiklerini detaylı anlatan çok fazla kişi yok.bu konuda takdiri hakediyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaşı kesmekten hata yapmaktan korkmayın lütfen ben ilk dikiş günlerimde metrelerce kumaşı çöpe atmıştım.Güzel yorumunuz içinde teşekkür ederim elimden geldikçe resimli olarak post hazırlamaya gayret ediyorum :)

      Sil
  38. harika olmuş.Bende dikmeyi düşünüyorum ama makinanın başına bir şey gelmesinden korkuyorum.Normalde kaç no iğne kullanıyorsunuz ve adım ayarı felan nedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deri kumaşı ben singerin penye iğnesiyle diktim.Deriyi yumuşak seçerseniz birşey olmaz merak etmeyin :)

      Sil
  39. gerçekten harikaaa yetenek işi ben şahsen hayatta yapamam

    YanıtlaSil
  40. adıne nedir bu tuhafiye yada çantacınınn ben de antalyadayım bi uğrayıp bakmak isterim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  41. bende yapmayı düşünüyorum ama burda deri bulmam çok zor açıkçası deri yapmakta istemiyorum başka bir malzeme kullanabilir miyiz? siz hangisini öneriyorsunuz tecrübeli olarak? renkli bir şey olsun istiyorumda

    YanıtlaSil
  42. ben leopar tay kumaş kullanıyorum eğer deri istemiyorsanız suni derilerde var yumuşacık kumaş gibi aynen alternatif çok aslında :)

    YanıtlaSil
  43. akşam gidip süet lacivert aldım :) yarın sabah dikmeyi düşünüyorum dikiş makinemizde bir sorun oluştu dikmeye çalıştık ama ipi topladığı için dikmedi bizde mahvetmemek için sabaha bırakalım dedik çok heycanlıyım :)

    YanıtlaSil
  44. hadi bakalım kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  45. Merhaba Yasemin Hanım ben de çanta yapıyorum fakat fitille yaptığım için elle dikmek zorundayım. Dikiş makinanınzın modelini öğrenebilir miyim? Anladığım kadarıyla deriyi rahatlıkla dikebiliyor:)

    YanıtlaSil
  46. neden fitille yapıyorsunuz onu anladım ama daha kolay seçeneklerde var.makinem singer promise 1409 .her türlü kumaşı dikiyor :)

    YanıtlaSil
  47. merhaba
    çanta gerçekten hazır alınmış gibi olmuş. dikim anlatımınız da çok açıklayıcı. ben de bu aralar böyle çanta dikmeyi deniyorum. deri kumaş aldığımda böyle bir çanta da dikmeyi deneyeceğim. iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  48. gercektern kıme sorsam ne ogrensem derken karsıma cıktı cok guzel anlatmıssınız cok sagolun cok ısıme yaradı :)

    YanıtlaSil
  49. Çok yeteneklisiniz maşallah... Maharet iltifata tabidir. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  50. Çok faydalı oldu gerçekten ben de denedim ama benimki pek güzel olmadı. Kendi blogumda yayınladım sizin sayfayı referans verdim umarım sorun olmaz. Tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim tabiki sorun olmaz SEVGİLER :))

      Sil
  51. çok güzel olmuşşş. köşe detayına bayıldım :) daha önce böyle birşey dikmemiştim. bir gün yaparsam diye güzel fikirler verdiniz. teşekkürlerrr :D

    YanıtlaSil
  52. Çanta güzel,anlatım daha da güzel...Sırf denemek için ben de dikeceğim,elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  53. yasemin hanım ben de sizden bu delgeç ve zımbalama aletleri nerde satılıyor buralarda yok adres yazarmısınız teşekkürler

    YanıtlaSil
  54. anlatım harika olmuş kendi adıma çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  55. Bundan daha faxla açıklayıcı olamaz bence muhtesemsiniz oglum kucuk cuzdan ister hep tabi normal kumaslardan ona gitmez erkek oldugu icin kapitoneyi nerden bulabilirim hadi deriyi parca dericilerden buldum diyelim :))

    YanıtlaSil
  56. Ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş.Kaliteli aksesuar ve logo bulmak çok zor siz nasıl temin ediyorsunuz acaba.

    YanıtlaSil
  57. Cevabı yazmışsınız zaten şimdi gördüm.

    YanıtlaSil
  58. çoook beğendim ve ben de diktim. çook teşekkürler. ayrıca bloğunuzu çok beğendim. çok tatlısınız. :)

    YanıtlaSil
  59. ayrıca bloğumda yayınladım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gördüm sizinkinide çok hoş olmuş ellerinize sağlık :)

      Sil
  60. sonunda linkinizi de verebildim. oldu sanmıştım önce. meğer olmamış. uğraşınca yaptım heralde. çok acemiyim çok. :)

    YanıtlaSil
  61. Merhabalar ben sizin yaptiklariniza bayildim kardesiniz yonca ile tanisiyoruz sizide tanimak isterim fecabook ve instgarmdanda takip etmek istiyorum tabiki kabul ederseniz sizden ogrenecek cok seyim var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. facebookta artık paylaşım yapmıyorum instagramda yasemin_uzunoglu adıyla takip edebilirsiniz genelde tüm açıklamalı dikiş kalıplarını blogumda paylaşıyorum :)

      Sil
  62. Açıklamalı anlatım paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim özgüveninize de alkış diyorum ben de Antalya dayım bu kumaşları nereden alıyorsunuz? Bide ben de makine almak istiyorum nereyi önerirsiniz ? Iyi çalışmalar ve bol satış

    YanıtlaSil
  63. yasemin hanım elinize sağlık hepsi çook güzel, yalnız benim bir sorum olacak çanta aksesuarlarını nereden temin ediyorsunuz net üzerinden sipariş verilebiliyor mu?

    YanıtlaSil
  64. Çok güzel bir anlatım olmuş Yasemin hanım tüm malzemelerimi tamamladım yakında ben de dikmeye başlayacağım ama çok beğenerek aldığım kumaşlarımı ziyan etmekten korktuğum için bir türlü cesaret edemiyorum henüz...

    YanıtlaSil
  65. Merhaba Bende çanta yapmak istiyorum.Kalıpları nereden buluyorsunuz.Kalıp kitapçıkları bulunuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıpları ben çıkartıyorum istediğim kullanmak istediğim çantanın ebatına göre ayarlıyorum

      Sil
  66. o kadar güzel anlatmışsınız ki çok acemi olmama rağmen ben bile yapabilirim aşka geldim :)

    YanıtlaSil
  67. Yasemin hanım bende bir çanta dikmek yada diktirmek istiyorum yardımcı olırmusumuz

    YanıtlaSil
  68. Merhaba yasemin hanım,elinize emeğinize sağlık çok güzel olmuş, ben de eski deri ceketlerimi değerlendirme adına çanta dikmek istiyorum fakat normal dikiş makinesinde dikebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deriniz çok kalın değilse dikebilirisiniz.

      Sil