3 Aralık 2012 Pazartesi

KOTA SORUNUNA BİR ÇÖZÜMDE BENDEN....

 
Henüz bir kota sorunum yok ama yumurta kapıya dayanmadan araştırmalarım sonucu bir çözüm de ihtiyacı olanlara benden gelsin istedim.Google hesabınız açıkken picasa adlı siteye girin.Tüm blog resimlerimiz burada  depolanıyor hatta bazen sildiğimiz yayımlamaktan vazgeçtiğimiz resimlerimiz bile burada tutuluyor.Üst kısımda fotoğraflarım diye bir bölüm var oraya tıkladığınızda ne kadar kotanızın kaldığını göreceksiniz.Ben facebookta gizli kimsenin göremeyeceği bir albüm yaptım.Bloga yüklenecek resimleri önce bu albüme yükleyip sonra bloga url  ile yüklüyorum.Facedeki resiminizin üzerine sağ tuşlayın  en aşağıda özellikler bölümüne girin hemen bir kare çıkacak ve ordan urlyi kopyalayıp bloga url ile yükle kısmına yapıştırın.Ben tüm bu işlemleri yaptıktan sonra her seferinde tekrar picasaya girip kotamı kontrol ediyorum.Resimleri büyük koymama rağmen kotam hep aynı kalıyor : ) flickrdan resim yükleyen arkadaşların resimleri bazen karartı olarak çıkıyor blogda.Resim kalitesi de çok düşük zaten.Umarım işinize yarar bu bilgiler .Sevgili blog arkadaşlarıma da çok teşekkür ederim burdan onlarda sağ olsunlar çok yol gösterdiler bana bu konuda :) eyy  blogger biz senin hakkından da geliriz zeki,çevik ve yaratıcı Türk kadınları olarak :)



18 yorum:

  1. bende henüz öyle bir sorunla karşılaşmadım ama bunu öğrenmem iyi oldu,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Yasemin ben uğraşmaktan vazgeçtim, satın alarak iki dakika da çözdüm sorunu. Gerçekten uğraşamıcam.
    Senin bilgilendirmen iyi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyisini yapmışsın aslıcım hayırlı olsun :)

      Sil
  3. Yasemin Hanım, teşekkürler bilgilendirme için, ben de hep öyle bir sorun yaşayacağım diye düşük boyuta indirerek normal bilgisayarımdan yüklüyorum. Birgün eninde sonunda böyle bir sıkıntı olacak, ne kadar geç kapıma dayanırsa o kadar iyi desemde, elbette ilgilenmek durumunda kalacaktım. Açıklamaya teşekkürler:).

    YanıtlaSil
  4. Yasemin merhaba,
    Yakin bi zamanda ayni sorunu ben yasadim,hic boyle bi olayin varligindan bile haberim yoktu,blogdan arkadaslara filan sordum ettim internettende baktim flicr diye bir site varmis ordan halletmeye calistim acikcasi zorlandim cunku cok uzak oldugum,pek anlamadigim konular..arastirmamin birinde bisey buldum su sira onu uyguluyorum ama gecici bir cozum tabiki..yukleyecegim fotograflarin uzerin sag tikliyorum birlikte ac diyorum oradki microsoft photo manager diye bisey var ordan resimleri tek tek "web sayfasi icin" sikiliastir secenegiyle ekliyorum.dedigim gibi gecici bir cozum suan benim icin.senin tarifinle picasaya girdim baktim benim kotam full gorunuyo,orada o kadr cok ise yaramaz fotolar varki, hatali yuklenenler,ayni fotograflardan birkac tane gibi,bende ise yaramazlari sileyim kotam acilsin dedim,baya bi sildim sonra bi baktimki blogumdan da bikac fotografim gitmis,uzuldum biraz neyse hallettim.sonra senin anlattigin gibi face de gizli bi album yapip url olark kopyalayayim dedim,o da olmadi url yi buluyorum ama tumunu secip kopyalayip yapistirdigimda url de hata cikiyo kontrol edin yaziyo :(( off napicam ben yaa :((( cok zor durmdayim amaa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfanın üstündeki url yi kopyalamayın .resmin üzerine sağ tıklayın özellikler çıkacak oraya basın ekranda ayrı bir bölüm çıkacak tekrar url adresini ordan kopyalayın.siz böylemi yaptınız.picasadan resim silmek riskli evet blogdaki resimler gidiyor

      Sil
  5. Çok iyi fikir gerçekten. Ben de bi ara ücretli kota yükseltmeyi düşünmüştüm. Ama bu çok daha iyiymiş:)

    YanıtlaSil
  6. blogger sen mi büyüksün ben mi? yenicem ulen senii...
    diyesim geldi bu gazla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle Aslıcım :) Blogger da kimmiş :)

      Sil
  7. Evet Yasemincim bugün Filiz soktu beynime kota sorununu baktım baktım bulamadım sağolsun bulmama yardım etti ve baktım neredeyse yarısına gelmişim ben de:) Fotoğraflarımı mutlaka kırparak koyuyorum ben bloğa yoksa zaten blogger ve 10marifet kabule tmiyordu alışkanlık oldu kırparak koyup boyultunu çok küçültüyorum. Öncelikle bunu denemeliyiz galiba. Daha sonra da bende öyle düşündüm olurda dolarsa giizli bir facebook hesabı ya da yeni bir mail adresinden sadece fotoğrafları yüklemek için yeni bir blog açıp onu da gizleyerek oradan ya da faceden URL ile fotoğraflar alınabilir ama bunlar uzun sürüyor elbette. Onun için ilk iş küçük fotolar yüklemede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hepsi mantıklı aslında :) dediğin gibi ordan al oraya taşı çok vakit alıyor .ama ne kadar küçültsende er yada geç kota dolıyor şenay

      Sil
    2. Evet ve kimse yıllardır aylardır uğraştığı bloğu bırakmak istemez :) Bir bağ oluşuyor sonuçta emek meselesi :) Herşeyin çözümü var olmadı bastırırız parayı olur biter :)

      Sil