9 Mayıs 2016 Pazartesi

DİKTİKLERİM : Düşük Omuz Bluz Yapımı

Giymekten bıkmadığım zebra desenli maksi eteğimin üzerine yine uzun bir süre daha keyifle giyeceğim bir parça daha diktim.  Kumaş en az iki yıldır dikiş odamdaydı sanırım Baykumaştan gelen ilk  çelik penyelerden biriydi bu. Penye diyorum ama polyester oranı yüksek oldukça parlak , likralı bir kumaş.  Kumaşın devamı olsaydı kesinlikle altına bir parça daha ekler elbise yapardım ama bu modellerin devamı gelecek , önümüzdeki kumaşlara bakıcaz artık :)



Dikiş detaylarına gelirsek daha önceden diktiğim bluzlar gibi yarasa veya düşük kol değil . Resimde gördüğünüz gibi sadece kol altından gelen bir oyuğu var. 



Daha detaylı dikiş ayrıntısı isterseniz çok benzer bir kalıpla Naz' a çok pratik bir elbise dikmiştim. Buradan bakabilirsiniz. 


                                   Omuzdan inen volan parçası için kloş etek keser gibi dairesel parça kullandım. 

    Genişliği ve uzunluğu tamamen  sizin istediğiniz ölçüye kalmış ama ben lastikle büzüp daha kabarık olmasını istediğim için  yaklaşık 140 cm  kestim. 
Bu volanların etek uçlarına da şerit halindeki bu damlalardan diktim. Omuzlarından birleştirdiğim bluzun yakasına bu volanları körükten geçirdiğim kalın bir lastikle beraber birleştirip  diktim. 




             Benim yine ilham tablom olan bir çok düşük omuzlu bluz  ise BURADA yer almakta .





İnternetten bulduğum bu şemayı daha net anlaşılması için özellikle paylaşmak istedim . Yine bu tarz bir bluz dikmek isterseniz burada yer alan yazıya bakmanızı özellikle  tavsiye ederim. Yabancı bloglar bu konuda oldukça zengin . özellikle kendin yap projelerinde sıkça faydalanıyorum. 

                                                                                         sevgiler  :)


       zebra desenli maksi etek  /  ben diktim    


        siyah bluz /   ben diktim 


                                                                           instagram / yasemin_uzunoglu



1 yorum: