27 Mayıs 2016 Cuma

Diktiklerim : Uzun Zebra Ceket

Bir önceki yazımda bahsetmiş olduğum zebra ceketimi  son bir haftadır  devam eden serin havalar sayesinde iki kez giyebildim. Açıkçası giymek içinde can atıyordum yoksa bir sonraki sonbahara kadar bekleyecektim . 


Kalıp olarak yine kendi hazır kıyafetlerimden faydalandım. Aslında bu ceket - hırkayı basit bir bluz kalıbının aşağıya doğru uzatılmış hali diyebiliriz. Sadece dalgıç bir kumaş olduğu için yanlardan biraz pay vererek genişlettim. 


                                                                     

Kapüşonu iki kat olarak biçip astarlı yaptım. Bu da hazır bir ceketten çıkarılmış bir kapüşon. Dediğim gibi  artık elim çok alıştığı için kalıplar üzerinde sınır tanımadan oynayıp istediğim gibi düzenleme yapabiliyorum .Kurallar bana göre değil yoksa asla dikişten bu kadar keyif alamazdım. 


                                       Detaylı  kapüşon astarlama için  buradaki yazıma bakabilirsiniz. 




Bu sefer ön gövdede yer alan bant geçişlerini kalın biye şeklinde yaptım . Bu şekilde iç dikişler gözükmediği için daha temiz durdu. Bunuda başka bir yazımda anlatmaya çalışırım. 


Ceketin ön kısmında pens kullanmadım ama arkayı üzerime tam oturtmak için bu şekilde boylu boyunca bir daraltma yaptım .Genelde hazır giyimde yapılan bu dikişi spor modellerde seviyorum. 




               Kısmet olursa bir sonraki sonbahar - kış sezonunda kendisiyle bol bol karşılaşacaksınız :)

                           (heyy unutmadan balkon duvarında duran  kelebeklerimi de ben boyadım)


                                                                 instagram   / yasemin_uzunoğlu 






1 yorum: