11 Şubat 2015 Çarşamba

Deri Detaylı Gri Hırka

Uzun zamandır aradığım deriyi geçtiğimiz günlerde ucuz Bursa Kumaş pazarında buldum .Ucuz dediğime bakmayın adı ucuz sadece,  üç metre deriye küçük bir servet ödedim desem hiç de yalan olmaz.Ama deriye tek kelime ile bayıldım. Likralı ve oldukça kaliteli bir kumaş , zaten fotoğraflarda da az çok belli oluyordur.


 Bu hırka aslında bir zamanlar elbiseydi .Annemle beraber dikmiştik .2012 yılına ait olan arşivde var ama ne yazık ki o yıla ait olan tüm resimler kaybolmuş .Bende eski halini bilgisayarımdan bulup ekledim.

Gördüğünüz gibi ilk hali bu şekildeydi. Önündeki anlamsız pileler, açık yakası  ve dar kalıbı beni oldukça rahatsız ediyordu .


 Deriyi bulunca aklıma hemen bu elbiseyi bir hırkaya çevirmek geldi .Tek bir makasla ortadan ikiye ayırdığım elbiseyi yine tüm hırka dikişlerinde yaptığım gibi tüm çevresini çift katlı deri bantla çevirdim. Aynı deriyi kol ağzında da kullandım.Cepleri ve arka sırt kısmında kalan fiyonk   detayını da  iptal ettim. Deri aslında biraz kalın ama kendinden astarlı olduğu için çok  rahat diktim .Kumaş üzerine yağ sürmeme veya  makine ayağını değiştirmeme gerek kalmadı .


Aynı deriden son olarak bir de kloş etek   diktim. Sanırım şimdiye kadar diktiğim en güzel etek oldu. En kısa zamanda blogda olacak.


siyah tayt- pantolon - ben diktim
 deri detaylı gri hırka - ben diktim
zımbalı deri çanta - dıy / ben yaptım

instagram / yasemin_uzunoglu


9 yorum:

  1. Muhteşem kim derdi ki bir gün gelecek elbise makas ve deriyle hırkaya dönüşecek. Güle güle kullanın çok yakışmış sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. çok şık olmuş. eteği de merak ettim.

    YanıtlaSil
  3. harika hatta harika ötesi olmuş, bayılıyorum sana , o muhteşem dikişlerine , altın saçlarına :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş ellerinize sağlık acaba bu deriler yıkandığı zaman deforme oluyormu bende kızıma deri bir etek dikmiştim ilk yıkanmada bazı yerleri bozuldu😔😔yıkanmamasımı gerekiyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deforme olabilir sonuçta bunlar suni deri elde soğuk suda yıkanmalı ya da silinebilir

      Sil
  5. Çok şık olmuş iyi günlerde giyin, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil