5 Mart 2014 Çarşamba

SÜET PORTFÖY VE DİKİŞ AYRINTILARI - EVA


Son çanta çalışmam olan  bu siyah portföyü süet ve tay tüyü karışımı olan güzel bir kumaştan diktim. Askı yapmadığım için körük çalışmadım. Bu yazımda asıl değinmek istediğim ve bana sürekli sorulan çantanın sert durması için ne tür bir malzeme kullandığım .


İlk önce ben bu malzemeyi çanta dikimi yapan bir atölyeden metresi 25 tl ye alıyordum . Aynı malzemeyi kırtasiyede yarım metresini 3 tlye buldum.


                                              Sıkılaştırılmış sünger olan bu malzemenin adı  eva. 



           Çok hafif , kırılmayan , buruşmayan gerektiğinde makinede de çok rahatlıkla dikilebilen bir malzeme.



                  Farklı renkleride mevcut. Ama astar içinde kalacağı için renk ve desenin pek bir önemi yok .







                                              Bir diğer konuda bu manyetik çanta çıt çıtlarının nasıl takıldığı



                                                   Çok basit. Kumaş delinir  çıt çıt geçirilir. Aynı işlem çantanın hem kapak hemde alt gövde kısmına yapılır.



                                Yuvarlak toka resimde gördüğünüz gibi monte edilir ve kıstırılır.Satın alırken arka tokalarını da istemeyi unutmayın.




   En kısa zamanda merak edilen zımba makinesinin nasıl kullanıldığını yine resimli  olarak anlatmaya çalışıcam .




Son biten dikiş çalışmam ise bu dev ispanyol kollu degaje yakalı triko kazak oldu. Ben üzerimdeki duruşunu çok sevdim. İlerleyen günlerde detaylı resimlerle beraber blogumda bulabilirsiniz.




9 yorum:

  1. sizi birkaç gün göremeyince ardından bomba işlerin geleceğini artık tahmin edebiliyorum.şahane yine herşey.bu yaza malzeme depolamaya başladım bende yapıcam bişeyler sizi gördükçe gaza geliyorum :))SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  2. merhaba yasemin hanım.ben özlem. çok faydalı bir paylaşım olmuş. hele birde zımba makinesinin kullanımını resimli anlatacağım demişsiniz,çok sevindim,sabırsızlıkla bekliyorum :) Ahh birde şu fermuar uçları dikimini resimli anlatsanız,özellikle toka kısmını dikimi çok zor.birde toka kısmını zar zor diktik diyelim hemen arkasından fermuarın kalan kısmını çantaya yerleştiremiyorum.diğer fermuar ucu açık olduğu için onu dikmek sorun değil ama kafa kısmı başa bela.bi önceki postunuzda bu soruma yanıt verdiniz çok teşekkürler. ancak acemilikten olsa gerek anlamakta zorlanıyorum. inşallah çantaya fermuar dikimini de resimli paylaşırsınız, bende çantamı tamamlarım :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda açıklayıcı bir post daha yazıcam sanırım bu sefer biraz daha anlaşılır olur ::)

      Sil
  3. Olayı aştın iyice Maşallah.Kazağa da bayıldım.Çok profosyönel olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. profesyönel olmak için daha çok yolumuz var :)

      Sil
  4. Canta cok sik elinize saglik detaylarda harika olmus.en kisa zamanda zimbalari gorursek iyi olacak zimba isinde takiliyoruz .birde bu cantada astar cift katmi kullandiniz.iyi gunlerde kullanin.pelin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet astarı çift kat kullandım ama derilerde tek kat kullanıyorum o zamanda çok kalın düşüyor

      Sil
  5. Bu evayı kızımın okulundan istemişlerdi. Gördüğüm zaman çok hoşuma gitmişti ve aklıma hobi işlerinde kullanmak gelmişti renk renk ince sünger gibi... Çantaya kullanman da akıllıca bi fikir olmuş makinede dikilen bi tür hemde... Çanta ve kazak harika olmuş ellerine emeğine sağlık...

    YanıtlaSil